Snotyoung Streetwear

Tunnel Vision / Snotyoung Streetwear

16/05/20 t/m 24/05/20

Onze voorzitter Mitch zag een paar van zijn vrienden met Snotyoung merchandise en vroeg hen waar ze hun kleren vandaan haalden. Hij vond het grappig om het merk Snotyoung naar zijn werk te dragen, zodat al zijn studenten en collega’s zouden lachen. Daarnaast vond hij de naam van het merk ook gewoon tof.

Mitch bestelde een sweater via de webshop van Snotyoung en kreeg de mogelijkheid om de sweater op te halen of te laten bezorgen. Hij was nieuwsgierig om te zien wie de eigenaar was, dus koos voor de optie ophalen.

Voordat hij de sweater op ging halen deed hij wat onderzoek en zag dat het personeel van Snotyoung een aantal interessante muren had geschilderd ter promotie van het merk. Mitch was verrast door het feit dat hij Roel van Koppenhagen, een van de oprichters van Snotyoung, kende. Ze waren elkaar jaren geleden op een verjaardagsfeestje van een gemeenschappelijke vriend al eens tegen gekomen. Hierdoor besloot hij aan Roel te vragen of hij een samenwerkingsproject wilde doen.

Na het ophalen van de sweater kwamen Mitch en Jan samen om een concept te verzinnen voor een Snotyoung mural. Paul werd later geappt of hij zich in het concept kon vinden en nog input had. Het uiteindelijke idee was dat Roel een fotosessie met ons zou doen en dat we een muur zouden schilderen met deze foto’s als basis. Als tegenpresentatie zou Roel komen fotograferen en filmen op Tunnel Vision Edition 5.0.

Roel liet ons filmpjes en foto’s van een enorme muur in Niftrik zien en vroeg ons of we het concept dat we hadden bedacht op deze muur uit zouden kunnen werken. Hij wilde dat het Snotyoung logo in de muurschildering zou worden ge├»ntegreerd. Het concept dat we eerder hadden bedacht, werd uitgebreid met een stadsachtergrond en met een groot Snotyoung reclamebord. Wij verschenen in Snotyoung Streetwear voor de camera van Roel, zodat Paul deze foto’s na kon maken op de muur in Niftrik.

Op zaterdag 16 mei hebben Roel, Jan en Paul bijna de gehele achtergrond (+270m2) getext en op zondag 17 mei startten Mitch, Jan en Paul met het uitzetten van het ontwerp om daarna te starten met het painten van de muurschildering. Op donderdag 22 mei, zaterdag 23 mei en zondag 24 mei werd er verder aan de muurschildering gewerkt in verschillende weersomstandigheden.

De verdeling van het design was als volgt:

  • Jan schilderde alle details op de achtergrond, waaronder een reclamebord, een elektriciteitsdeur, lantaarnpalen en een straat.
  • Paul heeft ons drie├źn nagemaakt met Snotyoung streetwear. Op de mural staat Jan op de uitkijk, heeft Paul net een latex piece (Snotyoung logo) gemaakt en is Mitch een piece (Satoe) aan het zetten.
  • Mitch schilderde het logo van Snotyoung en daarnaast maakte hij een Satoe piece in dezelfde kleuren als de Snotyoung streetwear.

De totale lengte van onze muurschildering is 46 meter en de hoogte van de muurschildering is 6 meter.

Je kunt onze muurschildering zien als je met de trein reist op het traject tussen ‘s-Hertogenbosch en Nijmegen en langs het dorp Niftrik rijdt.

Wij danken Roel van Koppenhagen en Snotyoung Streetwear voor deze kans en hopen nog wat samenwerkingen te mogen doen in de toekomst.

Foto credits: Roel van Koppenhagen.

Foto’s Blikvanger Liempde